Wednesday 16 December 2009

Anda Ingin Memiliki Blog Sendiri! ....

Contoh rekabentuk template blog yang yang cantik dan menarik dari web .


















Selamat Datang Ke Laman Blog ini..
Sekiranya anda ingin membuat blog tetapi tiada kemahiran, tidak memiliki komputer atau tidak memiliki internet, anda masih boleh memiliki laman blog sendiri di sini !...


1. Kenapa saya perlu laman blog?
Laman blog sangat penting di zaman teknologi internet sekarang ini, ia menjadi platfom di dalam setiap bisnes tidak kira samada kecil atau sederhana bisnes anda ia sesemangnya telah terbukti berjaya walaupun anda hanya membuat bisnes di rumah sahaja.
2.. Apakah tujuan laman blog ini?
Ia bertujuan untuk memperkenalkan, mempromosi dan mengiklan produk anda. Ianya sangat menjimatkan kos, menjimatkan masa, menjimatkan tenaga dan yang paling penting ianya memberi pulangan yang menguntungkan terhadap bisnes anda.
3.. Kenapa ia sangat berkesan terhadap bisnes saya?
Setiap hari beratus ribu orang yang melayari internet dan akan mencari maklumat dan produk yang mereka inginkan termasuklah produk anda. Anda mempunyai pasaran yang luas. Sekiranya anda tidak mempunyai blog tentang produk anda sudah pasti mereka tidak tahu.
4. Betul ke blog sangat berkesan? Iye, Blog memiliki ciri-ciri seperti mesra pelanggan kerana pelanggan boleh menyuarakan pendapat, boleh mengutarakan pertanyaan, boleh berbincang, boleh mendengar pandangan mereka yang telah menggunakan produk tersebut, boleh berintraksi secara terus dengan pemilik blog. Ini akan meningkatkan lagi kepercayaan pelanggan terhadap produk anda. Satu lagi kelebihan blog ini ia sentiasa boleh di kemaskini jadi pengunjung akan sentiasa ke blog anda untuk mengikuti perkembang terkini dan tidak mustahil pengunjung tersebut akan menjadi pelanggan anda suatu hari nanti.

5. Blog yang macam mana saya perlukan?
Untuk pengetahuan anda blog mempunyai 2 jenis, iaitu Blog berbayar dan Blog percuma.
Yang berbayar memiliki domain dan host sendiri dan alamat blog di akhiri dengan .com .net atau .my
Blog percuma di akhiri dengan .blogspot.com Saya cadangkan supaya anda pilih yang percuma ( dah ada yang free buat apa nak bayar…betul tak?)


6. Bagaimana saya nak tempah blog ini? Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam kita boleh berbincang (face to face). Jika anda berada di luar kawasan anda boleh email butiran penting dan send gambar-gambar produk untuk dimuatkan di dalam blog anda.Perkara yang perlu ada:

a) Cadangan nama blog anda.

b) Nama dan gambar anda untuk profail blog.
c) No Telefon untuk bisnes anda.
d) Email, Id YM sekiranya sudah ada, jika tiada, kami akan sediakan untuk anda.
e Gambar-gambar produk yang anda mahu muatkan di dalam blog tersebut.

7. Bagaimana caranya untuk saya ingin memiliki blog sendiri?
Sekiranya anda ingin memiliki sendiri blog untuk bisnes atau untuk peribadi, kami sedia membantu anda. Kos bayaran biasa di kenakan Rm250 tetapi sekarang diskaun... bayaran hanya RM200 sahaja (jangan lepaskan peluang sementara diskaun masih ada).

Selepas anda membuat bayaran sila sms no resit pembayaran kepada kami, kami akan segera membuat blog anda dalam tempoh 2 hari. Setelah blog anda siap, kami akan call dan email ID dan paswood blog anda. Kami akan memberi tunjuk ajar sekiranya anda mempunyai masalah untuk mengendali blog selepas anda terima blog tersebut.

www.buatblogfree.blogspot.com
Email : rozlan99@yahoo.com

Id YM : rozlan99
Sila call atau SMS 017-6720406
.

No comments:

Post a Comment